55 plus? Badminton dus!

Iedereen heeft wel eens gebadmintond. Op de camping of in de achtertuin.

Wie op een willekeurige vrijdagochtend sporthal De Pol in Gaanderen binnenloopt ziet steevast een club enthousiaste badmintonners die elkaar alle hoeken van het veld laten zien. Het valt op dat de gemiddelde leeftijd aan de hoge kant is. Het fanatisme is er niet minder om.
Het is de ’55-plusgroep’ van badmintonvereniging GBC Poona die wekelijks tussen 10.00 en 12.00 uur onder deskundige begeleiding het racket ter hand neemt. De 55-plusgroep bewijst dat badminton geschikt is voor jong én oud. Het is een goede manier om in beweging en fit te blijven en om de overtollige kilo’s eraf te sporten. Daarnaast is het ontzettend gezellig!

Probeer ook eens of badminton dé sport is voor jou en doe 3 keer gratis mee. Een leenracket ligt voor je klaar.

Kijk voor meer informatie op www.gbcpoona.nl en meld je aan bij Maria Dorrestijn, secretaris@gbcpoona.nl, telefoon 06-25306429.

Actief op uw oude dag!

Graag  willen wij u wijzen op de raadgever “Actief op uw oude dag – lichamelijk en geestelijk in vorm blijven” van C&A met tips:

• hoe u na uw pensionering actief kunt blijven en invulling kunt geven aan de dag.
  • Er worden tips gegeven om de overgang van het werkleven naar het pensioen zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Daarnaast zijn er zes artikelen met de onderwerpen: lichamelijk fit blijven, sport voor senioren, een gezonde geest houden, het geheugen trainen, vrijwilligerswerk voor senioren en samen met anderen actief zijn.

De artikelen vindt u door hier te klikken.

Walking Football

Elke woensdag inloop vanaf 13.00 uur met gratis koffie of thee.

Locatie: VV Doetinchem, Bezelhorstweg 85. Voor mannen en vrouwen vanaf 55 jaar.

Kosten 12 euro per maand.

Een training start met een lichte warming-up en wat behendigheidsoefeningen. Vervolgens wordt er wandelend gevoetbald. U hoeft dus geen voetballer te zijn om mee te kunnen doen. Niets is verplicht, alles naar eigen kunnen. Het plezier staat voorop.

Nadere informatie bij Roel Hartgers. Tel 0314-330992.