COLLECTIVITEITSKORTING ZORGPREMIE 2020

De premies voor 2020 zijn bekend. U kunt dus nu nagaan of het in uw situatie nuttig is om naar een andere zorgverzekeraar over te stappen of juist niet. Opzeggen van uw huidige verzekering kan tot 1 januari 2019. Via de SVD, die is aangesloten bij de FASv , kunt u een collectiviteitskorting krijgen bij veel zorgverzekeraars.

• U krijgt korting op de premies, die in onderstaande te downloaden nieuwsbrief FASv vermeld staan, wanneer:
  • U de verzekering als collectieve verzekering afsluit via de Federatie van Algemene Seniorenverenigingen (FASv). Zie het collectiviteitsnummer waaronder de FASv bekend is.
  • U kunt een hogere korting krijgen indien u vrijwillig kiest voor een hoger eigen risico of als u de premie niet maandelijks betaalt, maar bijvoorbeeld eens per jaar, half jaar of kwartaal.
  • Soms vergoedt de zorgverzekeraar eenmalig uw lidmaatschap van uw ouderenvereniging als u overstapt.

Aandachtspunten

• Pas op als u van verzekeraar verandert. Bijvoorbeeld vanwege een goedkope basisverzekering. Bekijk of u als oudere daarbij niet teveel risico’s loopt omdat bepaalde kosten niet of niet geheel vergoed worden.
  • Voor de niet-digibeten kan het gunstig zijn om via internet een verzekering af te sluiten tegen een gunstige premie.
  • Bij de netto berekening kunnen er afrondingsverschillen zijn. Raadpleeg zo nodig de door u gekozen verzekeraar.
  • Wanneer u overstapt van zorgverzekering tussen 12 november en 31 december 2019 wordt uw huidige zorgpolis automatisch voor u opgezegd. Hiervoor hoef je zelf niets meer te doen.  Dit wordt de overstapservice genoemd waaraan alle zorgverzekeraars in Nederland meewerken.
  • Als u voor 1 januari 2020 uw zorgverzekering handmatig opzegt, dan heb u nog tot en met 31 januari 2020 om een nieuwe polis uit te kiezen.

Heeft U een laag inkomen en/of hoge zorgkosten kijk dan ook op de nieuwspagina van de gemeente doetinchem

U vindt een lijst van alle zorgverzekeraars,waar u via de FASv korting kunt krijgen, door onderstaande nieuwsbrief FASv te downloaden.

Nieuwsbrief FASv november 2019 nr.4b Zorgcollectiviteit