Welkom op deze website

De Senioren Vereniging Doetinchem (SVD) stelt zich ten doel de belangen van senioren te behartigen in de ruimste zin van het woord, zowel individueel als collectief.

Gratis uw verkeerskennis opfrissen?

Zoals u al een paar jaar gewend bent organiseert de VVV samen met de gemeente een opfriscursus voor senioren van 65 jaar en ouder van de  gemeente Doetinchem.

Deelname is gratis.

Locatie: Raadzaal Gemeentehuis Doetinchem, Raadhuisstraat 2 7001EW.

-       1e bijeenkomst: woensdag 16 november 2022 van 10.00 tot 12.00 uur

-       2e bijeenkomst: woensdag 23 november 2022 van 10.00 tot 12.00 uu

Aanmelden? Lees meer

Themamiddag CSO-D op donderdag 17 November 2022

in Sporthal “De Bongerd”, Bongerd 81, 7006 NH te Doetinchem, telefoon: 0314-37 71 80

van 14.00 uur tot 16.00 uur.

Programma:

13.30 uur ontvangst met koffie/thee met iets lekkers

14.00 uur opening door de vice-voorzitter Jan IJsebrands

14.05 uur spreekt mevrouw Corien Oosterhuis over OUDEREN IN DE (FINANCIËLE) KLEM.

Na de pauze spreekt mevrouw Ilja Bomers over MANTELZORG CENTRALE  en  ONDERSTEUNING.

DEZE MIDDAG IS GRATIS!! Opgave voor deelname is niet nodig. lees meer

Klankbordgroep Netwerk Ouderen en Veerkracht Achterhoek op zoek inbreng!

In het Netwerk Ouderen en Veerkracht Achterhoek werken we samen aan goede voorzieningen en ondersteuning bij het ouder worden in de Achterhoek. De stem van ouderen zelf is onontbeerlijk om aan te sluiten bij wat voor ouderen belangrijk is en wat ouderen nodig hebben.Wij breiden onze klankbordgroep graag uit met mensen uit de verschillende gemeenten uit de Achterhoek. Lees meer.

55-plus? Badminton dus.

Iedereen heeft wel eens gebadmintond. Op de camping of in de achtertuin.

Wie op een willekeurige vrijdagochtend sporthal De Pol in Gaanderen binnenloopt ziet steevast een club enthousiaste badmintonners die elkaar alle hoeken van het veld laten zien. Het valt op dat de gemiddelde leeftijd aan de hoge kant is. Het fanatisme is er niet minder om.
Het is de ’55-plusgroep’ van badmintonvereniging GBC Poona die wekelijks tussen 10.00 en 12.00 uur onder deskundige begeleiding het racket ter hand neemt. De 55-plusgroep bewijst dat badminton geschikt is voor jong én oud. Het is een goede manier om in beweging en fit te blijven en om de overtollige kilo’s eraf te sporten. Daarnaast is het ontzettend gezellig!

Probeer ook eens of badminton dé sport is voor jou en doe 3 keer gratis mee. Een leenracket ligt voor je klaar.

Kijk voor meer informatie op www.gbcpoona.nl en meld je aan bij Maria Dorrestijn, secretaris@gbcpoona.nl, telefoon 06-25306429.

NIEUWE LEDEN

Uiteraard willen wij als vereniging verder groeien! Daarom zijn we  een permanente ledenwerfaktie gestart. Voor ieder nieuw lid dat U aanbrengt, ontvangt U een VVV- cadeaubon van €10,- . Als de betaling van het nieuwe lid op de bankrekening van onze vereniging is bijgeschreven, wordt de attentie bij U thuis bezorgd!

Schouders er onder! Samen worden we sterker!

Telefonisch en inloopspreekuur voor vragen over het OV dagelijks bereikbaar

Bent u 55+ en heeft u vragen over reizen met het openbaar vervoer? Maak dan gebruik van het telefonisch spreekuur. Wilt u weten hoe u een OV-chipkaart aanvraagt of hoe de 40% korting voor samen reizen werkt? Wilt u meer weten over de coronamaatregelen in het OV? Of juist informatie over verlenging van abonnement, keuzedagen. Het kan ook zijn dat u (onverwachts) noodgedwongen afhankelijk van het OV bent maar nog niet hoe het werkt. Bel dan met een OV-ambassadeur tijdens het telefonisch spreekuur. De OV-ambassadeur neemt met het antwoord met u door. Dat kan telefonisch of via beeldbellen.
Wanneer:
maandag tot en met vrijdag tussen 10.00 tot 12.00 uur
dinsdag en donderdag tussen 13.30 tot 15.00 uur
maandag en woensdag tussen 18.30 tot 20.00 uur
Telefoonnummer: 038 - 303 70 10

 De OV-ambassadeurs helpen u graag op weg!

Voor meer informatie: www.ervaarhetov.nl/ov-ambassadeur

Opmerkingen

19.08.2021 10:12

Heleen Klumper

Beste, ik ben coördinator van de stichting Sravana. Wij zijn aangesloten bij het netwerk palliatieve zorg. Organiseert u ook bijeenkomsten waarbij wij het eea kunnen vertellen over palliatieve zorg?